به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز یکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳     | ساعت ۳:۵۲
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  فیزیوتراپیست های ایرانی در کشورهای همسایه دکترای حرفه ای می گیرند
جوابیه روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی به بیانیه نظام پزشکی تبریز جوابیه روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی به بیانیه نظام پزشکی تبریز (تعداد بازدید : 1616)

روابط عمومي انجمن فيزيوتراپي ايران در مورد بيانيه اخير نظام پزشكي تبريز در مورد مقطع دكترای حرفه اي فيزيوتراپي و ارتقا همكاران فيزيوتراپيست به اين مقطع رايج و جهاني توضيحاتي را در جهت تنوير افكار عمومي و خصوصا همكاران عزيز در جامعه پزشكي بالاخص پزشكان محترم صادر كرده است:

با كمال تعجب در فضاي مجازي بيانيه اي با امضا هيات مديره نظام پزشكي تبريز به تاريخ ٩٦/٣/٧ منتشر شده است كه به بهانه اعتراض به صدور مجوز هاي قانوني مراكز آزمايشگاهي براي دارندگان مدرك دكتراي تخصصي رشته هاي آزمايشگاهي پزشكي ، متاسفانه بصورت بناحق و غيرمنصفانه به ارتقا سطح علمي همكاران فيزيوتراپيست ما به مقطع دكتراي حرفه اي نيز تاخته است. باعث بسي تعجب است كه همكاران ما در نظام پزشكي تبريز به جاي پيگيري معضلات و مشكلات عديده حرفه اي و صنفي جامعه پزشكي، بر طبل درگيري و چنددستگي جامعه پزشكي ميكوبند! لازم به ذكر است كه درصد عظيمي از آحاد جامعه پزشكي شاغلين مستقل حرف پزشكي مانند داروسازان، ماماها، اپتومتريستها، شنوايي شناسان، كاردرمانها، تغذيه، روانشناسان باليني، گفتاردرمانها، مهندسين توانبخشي، فيزيوتراپيستها و ... ميباشند كه اين گروه اگر چه پزشك تلقي نميشوند اما در حيطه تخصصي خود كاملا مستقل و خودكفا هستند.

در مورد ارتقا سطح پايه رشته فيزيوتراپي و همكاران فيزيوتراپيست ما به مقطع دكتراي حرفه اي كه موافقت اصولي آن در تاريخ ٨٨/٢/٢٢ صادر شده و در تاريخ ٩٠/٥/١ نيز دستور پذيرش دانشجو در اين مقطع صادر شده و يك دوره نيز در دانشگاه علوم پزشكي تهران پايلوت شده است، طبيعتا از تمامي مراحل قانوني و كارشناسي عبور كرده و واقعيت قضيه اين است كه با روحيات پزشك سالاري كه در تعدادي از مسئولين امر ديده ميشود متاسفانه تاخير در اجراي فراگير آن خسارتهاي جبران ناپذيري به جايگاه علمي و حرفه اي رشته ما در منطقه و كيفيت ارايه خدمات درماني فيزيوتراپي و منافع بيماران وارد مينمايد. لازم به ذكر است كه در كشور آمريكا كه مهد دانش نوين فيزيوتراپي در عرصه جهاني است ارتقا سطح پايه اين رشته از سال ٢٠٠٠ ميلادي شروع شده و در حال حاضر متجاوز از يكصد هزار فارغ التحصيل و دانشجوي مقطع دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي در اين كشور فعاليت مينمايند و در تعامل كامل با پزشكان محترم  بوده و اثربخشي خود را در عرصه درماني به نحوي ثابت كرده اند كه از سال ٢٠٢٠ فقط به دارندگان مدرك دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي در اين كشور اجازه كار داده خواهد شد. از طرف ديگر يكي از وظايف قانوني سازمان نظام پزشكي " تنظيم روابط شاغلين حرف پزشكي " است كه رويكرد هيات مديره محترم نظام پزشكي تبريز در اين مورد مصداق " قضاوت يك طرفه و سوگيرانه " تلقي شده و نيازمند بازبيني بيشتري است.

روابط عمومي انجمن فيزيوتراپي ايران آمادگي كامل  خود را براي پاسخ گويي كامل به ابهامات احتمالي در مورد مقطع دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي اعلام كرده و طبيعتا يك فارغ التحصيل مقطع دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي نيز كماكان با افتخار يك فيزيوتراپيست بوده و در تعامل كامل با تمامي شاغلين حرف پزشكي و خصوصا پزشكان محترم ميباشد.


تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
منبع :


نظرات:

راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.